Terapia ręki
Przeznaczona jest w głównej mierze dla dzieci, u których stwierdza się:
- obniżony poziom graficzny pisma
- osłabione mechanizmy równoważne (trudności z jazdą na rowerze, hulajnodze, staniem na jednej nodze),
- nieprawidłową postawę podczas pracy przy stoliku,
- wyraźne obniżenie lub podwyższenie napięcia mięśniowego w obrębie kończyny górnej i obręczy barkowej (niedostosowanie siły nacisku na narzędzie pisarskie),
- problemy z wykonywaniem czynności samoobsługowych np. picie z kubka, zapinanie guzików, wiązanie sznurowadeł
- zaburzenia kontroli wzrokowo-ruchowej,
- trudności grafomotoryczne ( niedokładne szlaczki, brak umiejętności wycinania, rysowania, lepienia, niestaranne rysunki),
Proces terapeutyczny rozpoczyna się od postawienia odpowiedniej diagnozy, następnie terapeuta wraz z rodzicem określa strategię działania i rozpoczynają się zindywidualizowane działania mające na celu poprawę jakości życia dziecka i pracę nad zdiagnozowanymi deficytami. Zajęcia prowadzi się w formie zabawy.