Terapia funkcji poznawczych metodą Instrumental Enrichment
Celem terapii funkcji poznawczych, prowadzonej metodą Instrumental Enrichment, jest wzrost samodzielności w procesie myślowym – przez usprawnianie i zwiększenie elastyczności procesów poznawczych, takich jak uwaga, percepcja, pamięć, myślenie przyczynowo-skutkowe, myślenie krytyczne; metoda ta pozwala pracować nad poszczególnymi etapami procesu poznawczego: etapem zbierania informacji, przetwarzania ich i konkludowania. Dzięki temu dziecko może pełniej rozwijać i wykorzystywać swój potencjał intelektualny.
Instrumental Enrichment nie jest klasycznym treningiem pamięci, zajęciami usprawniającymi koordynację wzrokowo-ruchową ani korepetycjami z konkretnego materiału. Metoda ta, przez kształtowanie procesów myślenia, ma wpływ na rozwój całościowo. Dzięki temu uczestnik zajęć nabiera samodzielności w myśleniu, rozwija zdolność krytycznej oceny, lepiej rozumie logiczne związki, potrafi opracować nowe rozwiązania, poszerza zasób słów i wiedzy ogólnej. Uczy się, jakie strategie uczenia się są dla niego najkorzystniejsze.
Zastosowanie metody nie tylko poprawia funkcjonowanie poznawcze, ale uczy, jak się uczyć i obniża poziom lęku przed popełnieniem błędu.